22 lipca 2018

Teraz poczuj się dobrze: 10 prostych sposobów.

Niektóre dni są po prostu rodzajem „czerni”. Jestem pewna, że wiesz, o czym mówię. Chcesz czuć się dobrze? Chcesz czuć się teraz dobrze? Oto 10 prostych sposobów, aby podziękować swojemu ciału, ponownie połączyć się z samym sobą i od razu poczuć się lepiej.

10 prostych sposobów na dobre samopoczucie:

1. Przenieść się.

Nic nie sprawia, że czujemy się bardziej ospali niż…to, że jesteśmy ospali. Podobnie, nic nie może całkiem sprawić, że poczujesz się teraz dobrze, jak poruszanie się.

Zbyt łatwo jest wciągnąć się w świat komputerów.

Od razu czuję się lepiej, gdy tylko wstaję z krzesła, idę na spacer, trochę rozciągam ciało lub robię coś, co pomaga mi w wyjściu z krzesła. Jeśli nie jesteś pewien, co robić, sprawdź to.

2. Ciesz się jedzeniem.

Tak często postrzegamy jedzenie jako grzeszną przyjemność lub zakazany owoc. Chcesz czuć się teraz dobrze? jedz coś dobrego. Jeśli jesz świństwa przez cały tydzień, idź na coś odżywczego. Zauważ, jak się czujesz. Jeśli z drugiej strony, myślałeś o lodach podczas spożywania „zdrowej żywności”, to wybierz coś „zakazanego”. Cokolwiek jesz, delektuj się tym. Naprawdę spróbuj. Przeżyj uczucie jedzenia. Ciesz się nim w pełni. Będziesz czuć się dobrze, obiecuję.

3. Porozmawiaj z kimś.

Zadzwoń do znajomego. Przejdź się do domu sąsiada. Rozpocznij małą rozmowę w sklepie spożywczym. Nasz świat technologiczny daje nam poczucie, że jesteśmy „połączeni” z innymi bez konieczności nawiązywania z nimi kontaktu. Uwielbiam to, co czuję po prawdziwej rozmowie z kimś.

4. Zrób coś produktywnego, nawet jeśli jest to coś małego.

Czasami nasza lista rzeczy do zrobienia nas przytłacza, szczególnie jeśli zawiera „ogromne zadania” takie jak „napisać książkę”, „wysprzątać cały dom”, czy „rozwiązać problem głodu na świecie”. Czasami małe zadania pomagają nam zmotywować nas do zajmowania się większymi rzeczami. A jeśli to nic wielkiego, to przynajmniej będziesz czuł się dobrze, ponieważ zrobiłeś coś produktywnego. Czy mam rację?Tak.

5. Zrobić trochę hałasu.

Wyjdź na zewnątrz (kolejna rzecz, która sprawi, że poczujesz się teraz dobrze) i śpiewaj naprawdę głośno. Porozmawiaj bełkotliwie z przyjacielem. Śpiewaj, jeśli chcesz. Uważam, że bawienie się dźwiękami zachęca do głębszego oddychania – co zawsze sprawia, że czujemy się lepiej. A jeśli chcesz być trochę zabawny, możesz się śmiać i jednocześnie będziesz odpychać napięcia.

6. Uśmiech.

Przeczytaj zabawną książkę, obejrzyj swoją ulubioną komedię, obejrzyj śmieszne filmy z youtube. Śmiech natychmiast zmienia nasz nastrój, a także ma wspaniałe właściwości lecznicze. Pamiętam, jak w liceum w każdy piątek po zakończeniu tygodnia rozpoczynałam Grę Ha. Byłam zaskoczona, jak prosta gra sprawiała, że wszyscy czuli się o wiele lepiej.

7. Kolor.

Coś o otwarciu pudełka kredek po prostu zdaje się przywoływać wspomnienia z prostszych dni. Stwórz swój autoportret. Narysuj swój wymarzony dom. Stwórz abstrakcyjną wizję swojej przyszłości. Baw się. Jeśli malowanie nie jest twoją mocną stroną, stwórz coś. Wszystko,co chcesz.

8. Zrób noc mini-spa.

Nic nie uspokaja mnie bardziej po długim dniu niż wzięcie ciepłej kąpieli, założenie wygodnych ubrań i odrobina detoksykacji. Zrób szybką maskę z masła z awokado, zrób sobie pedicure lub masaż. Odśwież się.

9. Podaj uściski.

Dotyk jest nie tylko potężnym narzędziem, które może pomóc naszemu ciału czuć się lepiej na poziomie fizycznym, ale również uściski generalnie wydobywają z ludzi to, co najlepsze. Uścisk współmałżonka, przyjaciela, sąsiada. Albo… jeśli jesteś odważny, przytul się do doskonałego nieznajomego i zobacz, co się stanie.

10. Policz swoje błogosławieństwa.


Dzieje się tak dlatego, że wierzę w moc wdzięczności. Gorąco polecam prowadzenie dziennika wdzięczności – miejsca codziennych przemyśleń i refleksji nad tym, za co jesteś wdzięczny. Poświęć 30 sekund, aby przestać myśleć i zastanów się nad tym, za co jesteś wdzięczny. Zapewni to lepszą perspektywę i podniesie nastrój. Poczuj się teraz dobrze… bądź wdzięczny.

Zostaw komentarz

Please enter your name.
Please enter comment.