23 lipca 2018

PRZECIWDZIAŁAĆ NADMIAROWI I LEPIEJ SIĘ POCZUĆ.

Jedz, pij i bądź wesoły, jak mówią. Jedzenie, picie i piękne dni to jedne z największych życiowych radości, ale jeśli będziesz jeść, pić zbyt dużo alkoholu lub zbyt długo przebywać na słońcu, nie będziesz miał ochoty świętować jutro.

Przeciwdziałaj nadmiernej skłonności do spożywania alkoholu, jedzenia, całonocnych posiłków, pracy, ćwiczeń fizycznych, kofeiny i ekspozycji na słońce, dając swojemu ciału trochę czasu na odpoczynek. Zobacz poniżej, jak walczyć z zbyt wieloma rzeczami.

Zbyt dużo do picia.

Jeśli wypiłeś więcej niż pięć drinków w czasie od czterech do sześciu godzin, prawdopodobnie następnego dnia będziesz miał kaca. Objawy nasilają się, jeśli nie piliście wystarczającej ilości wody, nie jedliście dużo lub nie spaliście długo, albo jeśli tańczyliście i odwadnialiście się jeszcze bardziej. Poczuj się lepiej, biorąc dwie aspiryny (jeśli żołądek nie jest na nie wrażliwy), pijąc dużo wody, pijąc odrobinę soku owocowego (co przyspiesza tempo pozbycia się toksyn), jedząc banana lub kiwi w celu zastąpienia utraconego potasu i spij, jeśli możesz.

Zbyt wiele do jedzenia…

Wszyscy jedliśmy do tego stopnia, że czujemy dyskomfort, szczególnie w święta. Jeśli przesadziłeś przy bufecie, stole babciowym lub ulubionej restauracji, staraj się nie kłaść się szybko. Wstań, rozciągnij się trochę i wybierz się na relaksujący spacer, aby pobudzić trawienie, lub wykonaj lekkie zadanie w całym domu, takie jak składanie ubrań lub mycie naczyń.

Kiedy poczujesz się trochę lepiej, powoli wypij herbatę z imbirem lub wodę z lodem i zrelaksuj się na chwilę.

Zbyt wiele zabawy.

W tym przypadku za dużo zabawy to za mało snu. Bez względu na to, czy nie mogłeś spać z powodu nieznanego Ci otoczenia, czy też dlatego, że przez całą noc pracowałeś nad projektem, natychmiast zaczynasz odczuwać tego efekty. Zamiast zastanawiać się nad bardzo dużą filiżanką kawy, pij co godzinę mniejsze dawki kawy lub czarnej herbaty i spróbuj zatrzymać się około godziny 16.00. Jedz pięć małych posiłków zawierających białko, równomiernie rozłożone w ciągu dnia, aby zapewnić energię i unikaj cukru i tłustych potraw. Spróbuj zrobić 20-30-minutowy odpoczynek przez cały dzień, aby naładować akumulator.

Zbyt wiele pracy.

Może się to wydawać łatwe, ale zbyt wiele pracy może być tak uzależniające, jak hazard, picie alkoholu lub zażywanie narkotyków i powodować podobne skutki uboczne, takie jak bóle brzucha, drażliwość i bóle mięśni. Spróbuj poświęcić czas dla siebie, stając się bardziej efektywnym w pracy. Większa produktywność oznacza mniej godzin pracy. Odwiedź przyjaciół i rodzinę i zaplanuj czas spędzony z nimi i wyłącz telefon, laptop, iPad i Blackberry po powrocie do domu każdego dnia. Jeśli nie możesz go całkowicie wyłączyć, ustaw dla siebie „godziny”, w których będziesz sprawdzał i odpowiadał na wiadomości e-mail tylko w godzinach np. od 20.00 do 21.00. W skrajnych przypadkach, weź osobisty dzień na ponowne naładowanie i ustalenie priorytetów lub po prostu spędzaj czas z rodziną i przyjaciółmi.

Zbyt wiele ćwiczeń.

Jeśli doświadczasz ekstremalnego bólu mięśni, bólu głowy, zmęczenia, utraty apetytu i spadku wydolności fizycznej, być może przesadziłeś z siłownią. Czas rekonwalescencji jest ważny dla rozwoju mięśni, więc odprężaj każdą grupę mięśni każdego dnia po podniesieniu ciężarów. Rozciągaj się lub uczęszczaj na zajęcia jogi i zanurz się w ciepłej kąpieli z dodatkiem soli. Weź dwa ibuprofeny, aby zmniejszyć stany zapalne mięśni, pij dużo wody i idź na spacer.

Zbyt duża ilość kofeiny.

Czy podczas pisania trzęsą ci się ręce i pocisz się bardziej niż zwykle? Być może piłeś zbyt dużo kofeiny. Chociaż nie można zrobić nic, aby przyspieszyć metabolizowanie kofeiny, można uczestniczyć w zajęciach, które uspokoją cię. Unikaj stawiania się w stresujących sytuacjach, które w połączeniu z kofeiną mogą spowodować, że będziesz zbyt nerwowy.

Zbyt dużo słońca.


Prawdopodobnie nie musimy wyjaśniać, jak się czujesz po oparzeniu słonecznym – jeśli masz je po spędzeniu zbyt długiego czasu na słońcu. Najpierw połóż się w klimatyzowanym pomieszczeniu i przyłóż chłodną ściereczkę do opalanych słońcem miejsc. Często używaj chłodnych pryszniców lub kąpieli, nałóż balsam aloesowy lub krem z 1% hydrokortyzonem na miejsca dotknięte oparzeniem i wypij dużo wody, aby nawilżyć skórę.

Zostaw komentarz

Please enter your name.
Please enter comment.